SESAM 2023 – Talenthold på Kokkedal Skole

Hvad har tre grupper elever fra Kokkedal Skole til fælles med fødevareministeren og Micki Cheng - tidligere deltager i DR-programmet "Den Store Bagedyst"?

Det kan du få svar på ved at høre dette indslag, hvor vi har været ude og interviewe deltagerne af  sidste års SESAM – Sense, Science and the Magic of Food.

Det er et projekt, som et talenthold på Kokkedal skole er en del af. Eleverne har eksperimenteret med alternative proteiner f.eks. svampefrikadeller, hydroponic og stegte kikærter og bønner.

“Med SESAM vil vi sammen med skoler, elever og fagmentorer vise, hvordan unge – gennem videnskabelig og digital indsigt – kan være med til at bidrage med løsninger på de bæredygtighedsudfordringer som fødevaresystemet står over for. Samtidig med at vi skaber maddannelse og læring.” -  Sådan skriver Københavns Universitet om projektet.

Journalister:

Mie Stjerneby (8.C) og Emily Astrupgaard (8.C)