I løbet af et skoleår afholdes en række arrangementer, og vi gør sådan:

Fællesarrangementer vil typisk ligge i skoletiden med besøg af gæster udefra – eksempelvis koncerter, foredrag, teater m.v. Aktiviteten vil ofte være arrangeret på tværs af klasser og afdelinger og planlægges af skolen eller elever og lærere.

Udgifterne til disse arrangementer afholdes af skolen og/eller afdelingens fælleskonto.

Sociale arrangementer vil typisk ligge uden for skoletiden og planlægges som udgangspunkt af elever og forældre. Udgifter eller dele af udgifterne til sådanne arrangementer vil kunne afholdes af klassekassen eller gennem frivillig betaling af mindre beløb til mad, entré m.v.

Frivillige arrangementer kan være elev/forældre-udflugt, filmaftener mv. Skolen kan stille lokaliteter til rådighed - betinget af at en lærer deltager i arrangementet.